osteopatiealba@gmail.com

Orar

Luni - Vineri 12 - 20

Osteopatia este o altfel de medicină, alternativă prin viziune și complementară prin terapie, integrativă, neconvențională, care vizează refacerea sănătății prin restabilirea mobilității și a micromobilității întregului organism, prin tehnici manuale blânde și precise.

Este o medicină de primă intenție, care poate lua durerea cu mâna. Specificul osteopatie este Mișcarea Respiratorie Primară (MRP) sau Suflul vital, pe care osteopatul o simte la nivelui întregului organism, prin atingerea cu mâinile sale, și al cărui ritm ne oferă starea reală de sănătate a pacientului. Osteopatia tratează ființa umană ca un tot, ca o unitate completă, biologică, emoțională și spirituală aflată într-o dinamică permanentă.

Ce tratează osteopatia:

Orice durere sau pierdere de mobilitate a articulațiilor, mușchilor, ligamentelor sau viscerelor care pot provoca un dezechilibru al stării de sănătate. Manifestările pot fi diferite, de la simpla contractură la durerea cronică, afectând sănătatea:

• Sistemul locomotor: dureri ale coloanei vertebrale, dureri de spate, dureri articulare ale gleznelor, genunchilor, coatelor sau umărului, tendinite disfuncții ocluzale și temporo-mandibulare.
  • Sistemul digestiv: dureri abdominale, hiperaciditate gastrică, indigestii, balonare, stare de greață sau de vomă, constipație, colite, anorexie.
  • Sistemul respirator și sistemul vizual: amețeli, sinuzite, rinite, acufene (sunete sau zgomote în urechi sau cap), lăcrimări, ochi uscați, migrene oftalmice.
  • Sistemul nervos: migrene, cefalee, nevralgii fasciale, cervico-brahiale, intercostale; torticolis (gât înțepenit), sciatica.
  • Sistem genito-urinar: dureri și disfuncții ginecologice, cistite, enuresis, prostatite.
  • Sistemul neuro-vegetativ: stres, depresie, anxietate, hipernervozitate, tulburări ale somnului, atac de panică, spasmofilie.
  • Sechele post-traumatice și chirurgicale: căzături, accidente rutiere sau la locul de muncă, entorse, cicatrici.

Cui se adresează osteopatia?

• Femeia însărcinată
  • Nou-născutul și copilul mic
  • Copilul mare și adolescentul
  • Adultul și vârstnicul
  • Victimele accidentelor rutiere
  • Sportivi de performanță
  • Persoane sănătoase, dar obosite, cărora le poate oferi relaxare, prevenție, întreținere și tonifiere.

Tehnici osteopate:

• Structurale (mobilizează structura osoasă și realinează postura):
  • Funcționale sau articulare (stimulează capacitatea de autovindecare a organismului prin manipularea articulațiilor)
  • Fasciale (detensionează fasciile, acela membrane conjunctive care acoperă mușchii și toate structurile anatomice)
  • Viscerale (restabilesc micromobilitatea organelor toracelui, abdomenului și sistemului uro-genital, reechilibrând funcțiile acestora)
  • Craniene (tehnici de manipulare a structurilor craniene, cu rolul de a redobândi echilibrul țesuturilor și armonizarea micromobilităților oaselor craniene) și cranio-sacrale (echilibrează Mișcarea Respiratorie Primară între craniu și sacru și la nivelul întregului organism).

Cum se desfășoară o ședință de osteopatie:

Pentru fiecare pacient se urmăresc următoarele etape specifice unei ședințe de osteopatie:

• Programarea (telefonică)
  • Anamneza – dialogul cu pacientul, dacă are sau nu are recomandarea unui medic de specialitate
  • Teste de excludere medicală și teste specifice de osteopatie
  • Desfășurarea ședinței propriu-zise de osteopatie
  • Reevaluarea pacientului la finalul ședinței
  • Recomandări pentru acasă

În funcție de gravitatea sau vechimea disfuncțiilor osteopatice diagnosticate este nevoie de una sau mai multe ședințe de tratament.

Osteopatul caută cu rabdare lanțul lezional: legatura dintre cauză și efect.

Când trebuie să consultați un osteopat:

În mod preventiv, cel puțin de 2 ori pe an.

În mod curativ:
– pentru a reechilibra în mod precis axele articulare care au fost perturbate de șoc
– după fracturi, entorse, operații chirurgicale pentru o mai buna cicatrizare
– pentru stergerea memoriei unor traumatisme vechi

Dar si în caz de:
– caderi fără traumatisme osoase, sau fără leziuni vizibile la radiografie
– dureri articulare diverse
– pierderea suflului la efort, blocaj intercostal
– dureri de cap, tulburări ale echilibrului, amețeli
– recuperare deficitară între doua întreceri sportive
– stres, lipsa de concentrare, somn dificil

Vă recomandăm tuturor: